بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران سال 1402 کیست؟

90 / 100

مقدمه


مغز و اعصاب یکی از پیچیده ترین و حساسترین سیستمهای بدن انسان هستند که نقش بسزایی در کنترل عملکرد دیگر اعضا، حافظه، یادگیری، هوش، شخصیت، رفتار، حس و حال، خلاقیت و خودآگاهی دارند. بنابراین، جهت تشخیص بهترین متخصص مغز و اعصاب ، سلامت مغز و اعصاب را در نظر گرفت .هرگونه آسیب یا اختلال در آنها میتواند عواقب جبرانناپذیری برای فرد و جامعه داشته باشد. برای پیشگیری، تشخیص، درمان و رفع علائم بیماریهای مغز و اعصاب، نیاز به مشاوره با یک پزشک متخصص در این زمینه است.

متخصص مغز و اعصاب کیست؟

تخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) یک رشته پزشکی است که به بررسی ساختار، عملکرد، بیماریها و درمان آنها در سطح سلولها، بافتها، عروق، عضلات و ساختارهای عصبی (مثل مغز، نخاع، عصبهای محیطی) پرداخت. پزشکان مغز و اعصاب (نورولوژ) با استفاده از روشهای تشخیص (مثل آزمایش خون، تست عصب شناسان (EMG)، الکتروآنسفالوگراف (EEG)، MRI)، درمان داروئي (مثل ضد تشنج، ضد پارکینسون، ضد آلزایمر) و توانبخشی (مثل فیزیوتراپی، ارگوتراپی، رواندرمانی) به بیماران کمک میکنند

مشهور ترین متخصص مغز و اعصاب ایران

بی شک نام مجید سمیعی را شنیده اید. سمیعی از جراحان بنام مغز و اعصاب در زمینه جراحی میکروسکوپی داخل جمجمه‌ای است. او پزشک و جراح مغز و اعصاب ایرانی-آلمانی است که ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیان‌گذار آن بوده‌است. سمیعی از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۱ ریاست انجمن بین‌المللی قاعدهٔ جمجمه را به عهده داشت و در سال ۱۳۷۱ به ریاست فدراسیون جهانی انجمن‌های قاعدهٔ جمجمه انتخاب شد.

بیشتر بدانید: هزینه نوار مغز با بیمه تامین اجتماعی

تفاوت های بهترین متخصص مغز و اعصاب با بهترین جراح مغز و اعصاب ؟

تخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) با جراحی مغز و اعصاب (نوروسرجری) فرق دارد. جراح مغز و اعصاب یک پزشک است که به عمل جراحی در سطح ساختارهای عصبی (مثل مغز، نخاع، عصبهای محیطی) میپردازد. جراح مغز و اعصاب برای درمان بیماریهایی که نیاز به تداخل جسمانی دارند (مثل تومور، آنوریسم، کمردرد، فشار زائد مغز) اقدام میکند.

شرایط و معیارهای انتخاب  بهترین متخصص مغز و اعصاب

برای انتخاب بهترین متخصص مغز و اعصاب ، باید به چند نکته توجه کرد. این نکات عبارتند از:

•  سطح تحصیلات و تجربه: یک پزشک متخصص مغز و اعصاب باید حداقل دارای مدرک دکترای پزشکی و چهار سال فوق تخصص در رشته نورولوژ باشد. همچنین، باید دارای گواهینامه شورای تخصص پزشکی ایران باشد. علاوه بر این، سالها تجربه کار در بیمارستانها، مراکز آموزشی و پژوهشی و کلینیکهای تخصصی نشاندهنده کفایت و صلاحیت پزشک است.

•  شهرت و اعتبار: یک پزشک متخصص مغز و اعصاب خوب باید دارای شهرت و اعتبار مناسب در جامعه پزشکی و بین بیماران باشد. شهرت و اعتبار پزشک را میتوان با استفاده از منابع مختلف (مثل سایتها، رسانهها، نظرات بیماران، همکاران) بررسی کرد.

•  خدمات و تخصصهای فرعی: یک پزشک متخصص مغز و اعصاب خوب باید قادر باشد که خدمات گسترده و مناسب را به بیماران ارائه دهد. خدمات پزشک را میتوان با توجه به تخصصهای فرعی (فلوشيپ)، روشهای تشخيصي، درماني و توانبخشي كه در اختيار دارد سنجید. بعضي از تخصصهای فرعي در رشته نورولوژ عبارتند از: صرع، سكته

بیشتر بدانید: آیا عصب آسیب دیده قابل درمان است؟

چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد؟

دکتر مهسا موسوی متخصص مغز و اعصاب :”در برخی از افراد، مسائل مربوط به سلامتی می تواند نحوه عملکرد سیستم عصبی را مختل کند. امروزه بیش از 600 بیماری عصبی مختلف وجود دارد که افراد ممکن است در مقطعی از زندگی خود با آنها دست و پنجه نرم کنند”. برخی از این شرایط عبارتند از:

  • سکته مغزی
  • صرع
  • بیماری آلزایمر و زوال عقل
  • میگرن و سردرد
  • مشکلات مربوط به ستون فقرات و مغز
  • دیستروفی های عضلانی
  • اسکلروز چندگانه
  • بیماری های عصبی عضلانی
  • برخوردهای عصبی

بیشتر بدانید: بهترین دکتر اختلالات خواب تهران کیست؟

بهترین متخصص مغز و اعصاب چگونه می تواند شرایط را تشخیص می دهد؟

بهترین متخصص مغز و اعصاب نیز مانند سایر متخصصین این حوزه ابتدا در مورد سابقه پزشکی، سابقه خانوادگی، سابقه مصرف دارو و علائم فعلی شما سوال خواهد کرد. آنها همچنین یک معاینه عصبی انجام می دهند، از جمله آزمایش شما:

هماهنگی، تعادل، رفلکس ها و راه رفتن.
قدرت عضلانی.
سلامت روان.
بینایی، شنوایی و گفتار.
احساس.

بهترین متخصص مغز و اعصاب نیز مانند هر متخصص دیگری در این حوزه ممکن است آزمایش خون، ادرار یا مایعات دیگر را برای کمک به درک شدت بیماری یا بررسی سطح دارو تجویز کند. آزمایش ژنتیک ممکن است برای شناسایی اختلالات ارثی تجویز شود. ممکن است برای کمک به تشخیص، مطالعات تصویربرداری از سیستم عصبی شما نیز تجویز شود. متخصصان مغز و اعصاب افراد را با دارو، فیزیوتراپی یا روش های دیگر درمان می کنند.

بیشتر بدانید: نقشه مغزی یا QEEG چیست؟ 

چه زمانی باید از متخصص مغز و اعصاب کمک بگیرم؟

برخی از علائم رایج‌تر که ممکن است بخواهید د جستجوی بهترین متخصص مغز و اعصاب برآیید عبارتند از:

اختلالات حافظه، فراموشی.
از دست دادن هوشیاری.
تشنج.
اختلالات چشایی یا بویایی.
مشکلات بینایی
احساس بی حسی و گزگز.
عدم تقارن صورت (یک طرف صورت شما با طرف دیگر همخوانی ندارد [ افتادگی پلک، نمی توان به طور کامل لبخند زد]).
سرگیجه، صدای زنگ در گوش (وزوز گوش) و ناشنوایی.
مشکل در بلع، گرفتگی صدا، مشکل در بالا انداختن شانه یا چرخاندن گردن، مشکل در حرکات زبان.
ضعف عضلانی، گرفتگی عضلات، اسپاسم و پرش.
سوزش یا درد شبیه شوک الکتریکی در هر قسمت از بدن.
درد گردن یا کمر، سردرد.
عدم تعادل در راه رفتن
لرزش.
کندی در حرکت

بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران سال 1402 کیست؟ 7

چگونه مراکزی با بهترین متخصص عصب و عضله در تهران پیدا کنم؟

برای پیدا کردن بهترین مرکز با متخصصین مجرب در زمینه عصب و عضله باید معیار های ذیل را در نظر بگیریم :

1- دارای مجوز از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

معیار اولیه هر بیمار در انتخاب پزشک معتمد خود معتبر بودن است و این میسر نخواهد شد جز با مجوز های لازمه از وزارت های مربوطه که نه تنها بر اعتبار آن مرکز می افزاید بلکه باعث اطمینان خاطر مراجعین نیز خواهد شد. بهترین متخصص مغز و اعصاب بدون مجوز های لازمه اعتباری نخواهد داشت.

2- دارای متخصصان و کادری با سابقه در این زمینه:

مسلما سابقه یک پزشک و شهرت او حرف اول را در انتخاب او از سوی مراجعین دارد. حتما شما هم تایید می کنید که پزشکی که سال های بسیاری را صرف کسب تجربه با بیماران گوناگون را داشته نسبت به پزشکی که فاقد این شایستگی است دارای ارجحیت است. به عنوان مثال ، بهترین متخصص مغز و اعصاب نیز ماندد هر پزشک دیگرمی بایست سالها در زمینه کاری خود تجربه کسب کرده باشد تا بتواند در زمره بهترین ها قرار گیرد.ی

3- طرف قراداد با بیمه های گوناگون

امروزه با هزینه های بالای درمان ، یکی از امکانات بهترین متخصص مغز و اعصاب دارا بودن طرف قراداد با بیمه های مختلف است چراکه خدمات بیمه می تواند نقش به سزایی در کاهش هزینه های مراجعه کنندگان داشته باشد. در مراکزی چون کلینیک ویستان این خدمت رسانی با بیمه های مختلفی چون تامین اجتماعی ، پارسیان و غیره فراهم گردیده است.

بیشتر بدانید: بهترین مرکز انجام نوروفیدبک تهران کجاست؟

بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران سال 1402 کیست؟ 8

4-نوبت دهی آنلاین

امروزه به دلیل مسافت های طولانی ، اشغال خطوط تلفن و…..بسیاری از بیماران ترجیح می دهند که از گزینه نوبت دهی آنلاین بهره ببرند چرا که با این روش می توانند روز و ساعت را به دلخواه انتخاب کرده و حتی نسبت به پرداخت آنلاین هزینه پذیرش اقدام نمایند و از نشستن های طولانی مدت در سالن های انتظار جهت دسترسی به بهترین پزشکان و بهترین متخصص مغز و اعصاب خود خلاصی یابند.

با توجه به آنچه گفته شد اگر به دنبال بررسی وضعیت سلامت ماهیچه ها و سلول های عصبی خود هستید و یا از بیماریهای نامبرده شده در این مقاله رنج میبرید گروه پزشکی ویستان در تهران با یک دهه تجربه با بهره گیری از بهترین اساتید و همچنین بهترین متخصص مغز و اعصاب توانسته است گامی موثر در جهت خدمت رسانی به شهروندان عزیزدر این حوزه بردارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02144387785